tirsdag den 11. juni 2013

Verdens bedste Rabarberkage

Jeg er ikke selv en af de privilegerede, med egen køkkenhave, men til gengæld er jeg så heldig at have både familie og venner, med overskud i deres. Og det nyder jeg godt af.

Denne gang er det gået ud over rabarberbedet, Så i dag står den på Rabarberkage til heste-tøserne i stalden. Den er meget nem at lave, og smager vanvittig godt.



Fyld:
350 g Rabarber i små stykker
125 g Sukker
1 tsk Vanillesukker

Dej:
125 g FRI (eller andet vegetabilsk margarine) Lad det stå udenfor køleren lidt, så det bliver blødt.
125 g Sukker
80 g Mel
70 g Kokosmel
30 g Havregryn
1 tsk Bagepulver

Tænd ovnen på 175 grader.

Rabarber, sukker og vanillesukker blandes. Og sættes til side imens dejen bikses sammen.
Margarine og sukker piskes luftigt, og blandes med Mel, kokosmel, havregryn og bagepulver. Halvdelen af dejen skal nu bredes ud i bunden af et ildfast fad. Det er ikke det nemmeste, men hvis man gnider dejen ud med en ske, kan det sagtens lade sig gøre. Når bunden er dækket hældes fyldet over, rabarber og hele molevitten, og den sidste halvdel af dejen fordeles over kagen. (Igen en mindre udfordring, men her er en smørekniv et fantastisk redskab). Ind i ovnen med sig, og bages i 40 minutter.

Mums !

Hvis man er til den slags, kan man lige røre lidt vanillesukker sammen med soya naturel yogurt som tilbehør.


1 kommentar:

  1. Hej Sanne! Jeg har lige bagt din lækre rababer kage!!!! Den er super lækker, jeg lavede bar lidt om på den, ved at blande rababerne i dejen. Tak for god kage.
    KH. Sanne fra Stevns

    SvarSlet