torsdag den 29. august 2013

Tilbage til rødderne

Jeg synes der er noget helt rigtigt ved at købe sine grøntsager eller frugt ved naboens vejbod, eller endnu bedre... Dyrke det selv.

I dag da jeg var ude at gå, kom jeg forbi en bod, hvor de solgte gulerødder og rødbeder. Så for 20 kroner fik jeg ca 1½ kilo Rødbeder og et stort bundt gulerødder GENIALT !

Nu står jeg så her med alle mine talenter... og rødder. Og se lige hvad der allerede er sket:

Her er dagens "fangst" (Jeg kom til at give et par af gulerødderne væk, til 2 heste jeg mødte på vejen):

Æble, gulerod, og rødbede salat. Kunne være perfekt med en smule friskpresset appelsin over. Men det var ikke at opdrive i køkkenet i dag.

Min smukkeste smoothie nogensinde. Banan (frost), Jordbær (frost), vanillekorn, vand og rødbede. + en smule kanel MUMS !

1 kommentar:

  1. Jeg savner vejboderne som jeg havde mange af da jeg boede på landet. Synes det var fint at give hestene gulerødder. Den smoothie skal prøves. Håber du har en god Jul.

    SvarSlet