fredag den 4. oktober 2013

Nemt og grønt. Broccolimos.

Min mor har en evne til at trylle grøntsager, der snart ikke kan holde sig længere, til noget rigtig lækkert mad. Og det er en af de retter, jeg vil dele med jer i dag.

Der lagde det her halv triste broccoli hoved i køleren, som jeg brækkede i stykker, skar stokken i stumper, også. Og kogte det i en smule let saltet vand. Min mor plejer at lade broccolien koge godt ud, så det er nemmere at blende. Men jeg gav det kun 5 minutter, for at holde lidt på alt det gode. Og så fik min bette stavblender ellers lov til at arbejde.
Jeg lod lidt af vandet blive i gryden, for at der var lidt nemmere for blenderen at få fat, og lod 2 kogte kartofter fra i går, blende sammen med. Det gav lidt mere "tykkelse" til mosen. Krydrede det kun med salt og peber. Og se så her en flot grøn omgang mos:


Perfekt til en let frokost, til forret, eller som tilbehør til noget andet lækkert. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar