onsdag den 19. juni 2013

Fyldte tomater og verdens nyeste vidunder.

Min Mor og Far inviterede på Pulled pork i weekenden. Hevet gris..... Hmmmm. Så imens min Mor kogte kartofler, og hev gris, lavede jeg en lille nem omgang sommermad til migselv. 
 Det er så nemt hos mine forældre. Hvis der ikke rigtig er noget grønt på menuen, eller jeg har lyst til at tilføje noget mere, så laver jeg det jo bare selv. Som om det er det mest naturlige i verden. Dejligt at jeg ikke skal bekymre mig om at nogen føler sig trådt på.

Som regel laver jeg en god stor portion af det jeg har lyst til, så der er nok, hvis de andre har lyst til at smage. Det er min hemmelige mission i verden, at snige sund mad i folk, og lade dem tro at de selv vælger det....

Fyldte tomater, bulgur salat og nye kartofler.


Nå men det var de her tomater jeg kom fra. 
*Jeg skar toppen af en flok tomater og udhulede dem med en ske.

*Porrer
*hvidløg
*lidt af indholdet fra tomaterne
*salt
*peber
*karry
Svitsede jeg i en lille gryde, med lidt vand. Læs mere om vandstegning her. Blandede det sammen med 
*Kogt Bulgur
*Frisk persille
Fyldte det i tomaterne, og lagde dem i et ildfast fad. De skal have ca 40 minutter ved 175 grader , evt giv dem et par minutter for fuld hammer med grill til sidst. 
Jeg havde masser af "fyld" tilovers, så det blandede jeg sammen med mere af det kogte bulgur og en lille håndfuld bønne og kikærte spirer. Og så var der bulgur salat.

Der var 3 fyldte tomater til overs, så de blev til lækker reste-middag dagen efter. De kan sagtens spises kolde, hvis man ikke er fan af at varme persille op 2. gang.




Og så skete der noget vidunderligt i Netto:

Ja det er rigtig. PEANUTBUTTER MED KAKAO !!! For sig selv er det ikke det så fantastisk,
 men på brød med banan... Genialt ! Jeg fandt det i en Netto i Esbjerg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar